Review: weleda amandel gezichtscrème light

Hallo lieve mensen!

Ik ben al tijden op zoek naar hét product voor mijn gevoelige huid. Ik heb best last van puistjes, maar omdat mijn huis zo gevoelig is, kan het geen agressieve anti-acné spulletjes hebben. Ik heb nu een product wat mijn huid wat laat kalmeren, namelijk de amandel gezichtscrème light van Weleda. Het is nog niet de ‘holy grail’ voor mijn probleemhuidje, maar het is een stapje in de goede richting!

20151201_161141.jpg

Allereerst ziet de verpakking en de tube er clean en verzorgd uit, I like that!

Ook vind ik  het gaaf dat het roze er met een ombre-effect op is gemaakt. De tube is trouwens van een soort aluminium gemaakt, wat een luxere uitstraling geeft.

20151201_161450.jpg

Van de ingrediënten word ik ook erg blij, want het zijn er zo weinig! Ik ben helaas geen expert op het gebied van ingrediënten in verzorgingsproducten, maar voor zover ik weet zijn dit natuurlijke producten en er zit natuurlijk amandel in, wat er voor zorgt dat je huid kalmeert.

20151201_161530.jpg

Hier wordt wat geschreven over de kwaliteitsgarantie, namelijk dat het gecertificeerde natuurcosmetica is, vrij is van kunstmatige geur- en kleurstoffen en conserveringsmiddelen. Ook is het vrij van grondstoffen op basis van minerale oliën. Klinkt goed! Perfect voor een gevoelige huid dus!

20151201_161511.jpg

Op de achterkant kun je lezen dat de crème geschikt is voor een gevoelige, gemengde huid. Voor mij is dat echt perfect, want mijn huid is gevoelig én gemengd, want ik heb vettere en drogere plekken in mijn gezicht. Verder stabiliseert, beschermt en kalmeert de crème de huid. Trouwens: er is ook een niet-light versie van deze crème, maar die is meer geschikt voor de droge huid. Die zou ik je niet aanraden als je meer neigt naar een vette huid, want de niet-light versie zou je huid dan nog wat vetter kunnen maken… Voor de droge versie is die natuurlijk wel heel geschikt.

20151201_161306.jpg

20151201_161344.jpg

Zo ziet de crème er uit op de huid en als je het uitsmeert. Deze hoeveelheid is voor mij eigenlijk al genoeg om heel mijn gezicht te doen. Dat zou je niet zeggen, maar het is echt zo! Doordat het een lichte crème is, kun je het heel makkelijk uitsmeren. De crème trekt ook snel en goed in.

Ik vind de crème zeker een aanrader voor als je op zoek bent naar een kalmerende gezichtscrème voor de gevoelige, gemengde huid.

Ik hoop dat jullie wat aan deze review hebben!

Liefs, Tessa.

Follow my blog with Bloglovin

Geef een reactie

