Mijn Chai Tea Latte recept

Hallo lieve mensen!

Als de dagen korter worden en de temperatuur weer zakt, dan krijg ik altijd weer zin om lekker met een warm drankje op de bank te zitten.

Thee, koffie en warme chocomel heb ik altijd al gedronken, maar sinds een tijdje heb ik ook de Chai Tea Latte ontdekt.

Ik heb even uit moeten vinden op welke manier die het lekkerste is en ik denk dat ik nu die manier gevonden heb!

En vandaag deel ik met jullie mijn recept!

Chai Tea Latte Recept

De benodigdheden: 

  • Melk
  • Honing
  • Een klein steelpannetje
  • Een pakje chai tea
  • Een melkklopper
  • Een glas
  • Kaneel

Hoe maak je het? 

Chai Tea Latte Recept

Doe de melk in een pannetje en zet het vuur aan. Tip: doe eerst even de melk in de beker waar je het later ook in wil gaan doen, dan weet je een beetje hoeveel melk je nodig hebt.

Chai Tea Latte Recept

Chai Tea Latte Recept

Doe nu het zakje Chai Tea in de melk. (het pannetje staat nog op het vuur!) Laat dit nog een tijdje verder warm worden met het zakje erin. Ik heb de Organic Indian Chai Tea van Clippers gebruikt, die ik bij de Tuinen heb gekocht, maar een ander merk is ook goed! De melk moet trouwens nét niet gaan koken.

Chai Tea Latte Recept

Terwijl de melk op het vuur staat, kun je wat melk opschuimen om straks een lekker laagje melkschuim te hebben. Doe de beker met melk, nadat je hebt geklopt, ongeveer 30 seconden in de magnetron.

Chai Tea Latte Recept

Als de melk warm genoeg is, haal je het pannetje van het vuur. Tip: ‘duw’ het zakje thee nog even uit tegen de rand van de pan met een lepeltje om het laatste beetje Chai Tea uit het zakje te krijgen. Schenk vervolgens de Chai Tea Latte in je beker en doe het schuim erop.

Chai Tea Latte Recept

Honing en kaneel bovenop het schuim maakt het nóg lekkerder!

Chai Tea Latte Recept

Het eindresultaat! Geniet ervan!

Ik hoop dat jullie het leuk vonden om mijn recept voor Chai Tea Latte te lezen en ook geïnspireerd zijn om het eens te maken!

Wat drinken jullie graag in de herfst/winter?

Liefs, Tessa

Follow my blog with Bloglovin

Geef een reactie

