Morning skin care routine

Hallo allemaal!

Iedereen droomt er denk ik wel eens van:  een mooie, egale huid. Daar kun je natuurlijk zelf wat aan doen, door je huid goed te verzorgen.

Vandaag laat ik jullie mijn gezichtsverzorgingsroutine zien die ik in de ochtend uitvoer.

Allereerst begin ik de dag met een glas water. Water is enorm belangrijk voor de hydratatie van je huid. Je kunt je huid zoveel hydrateren als je wilt met crèmes, maar als je geen water drinkt, zul je nooit een mooie gehydrateerde huid krijgen.

Als ik mijn glas water op heb, loop ik naar de badkamer om daar aan m’n gezichtsverzorging te beginnen. Ik start altijd met een make-up remover van HEMA om de laatste restjes oog make-up te verwijderen, want op de een of andere manier blijft er altijd nog een heel klein beetje make-up achter op mijn ogen.


Vervolgens maak ik mijn gezicht nat met water en ik smeer de verzachtende reinigingscrème van Nivea op mijn gezicht. Daarna ga ik met mijn gezichtsborstel over mijn gezicht om de reinigingscrème nog beter zijn werk te laten doen. Als ik hiermee klaar ben, splash ik wat water in mijn gezicht om de reinigingscrème te verwijderen. Dan dep ik met een handdoek mijn gezicht weer droog.

Om een nog iets schoner gevoel te krijgen, ga ik nog met een wattenschijfje met HEMA cleansing tonic over mijn gezicht. Dat voelt altijd zo heerlijk fris!

Een goede hydraterende crème mag natuurlijk niet ontbreken! Ik gebruik de verzachtende gezichtscrème light van de Amandel lijn, van Weleda. Dit is echt een hele fijne, hydraterende crème voor de gevoelige huid. Er zit geen parfum in en is vrij van synthetische geur- en kleurstoffen en conserveringsmiddelen, wat echt enorm fijn is als je een huid hebt die snel geïrriteerd is.

Dit was mijn  gezichtsverzorgingsroutine voor in de ochtend. Het is geen hele uitgebreide, maar voor mij werkt het goed. Meer is niet altijd meer.

Liefs, Tessa

Wat is jullie gezichtsverzorgingsroutine voor in de ochtend?

2 gedachtes over “Morning skin care routine

Geef een reactie

